Onze aanpak in beelden weergegeven

Organisatieontwikkeling is een dynamisch proces waarbij teams gezamenlijk werken binnen duidelijk gestelde kaders om resultaten te behalen. Dit kan gepaard gaan met uitdagingen, leermomenten, het maken van fouten en het vieren van successen. Hierbij hebben we oog voor de individuele groei, zowel binnen het team als in de gehele organisatie.

WERKWIJZE

Aanpak op maat

Een interim manager is een tijdelijke professional die wordt ingezet om specifieke uitdagingen aan te pakken of veranderingen binnen een organisatie te leiden. Op hoofdlijnen omvatten de werkzaamheden de volgende fases:

ANALYSE

De interim manager begint met een grondige analyse van de huidige situatie en de behoeften van de organisatie.

PLAN

Op basis van de analyse ontwikkelt de interim manager een plan om de gestelde doelen te bereiken.

UITVOERING

De manager voert het plan uit, neemt beslissingen, en werkt samen met het team om veranderingen te implementeren.

MONITORING

Gedurende de opdracht houdt de interim manager de voortgang in de gaten en past het plan indien nodig aan.

OVERDRACHT

Aan het einde van de opdracht draagt de interim manager de verantwoordelijkheden over aan het vaste managementteam.

AANPAK BIJ SOORTEN OPDRACHT

Focus en omvang verschilt

De werkwijze van een interim manager is flexibel en afgestemd op de behoeften van de opdrachtgever en het soort opdracht.

OVERBRUGGINGsMANAGEMENT

Levert (naadloze) continuering van management bij uitval of vertrek en voegt zich snel binnen uw organisatie in.

focus

Continuïteit van bedrijfsvoering, beleid en projecten. Korte inwerkperiode en naadloos aansluiten op organisatie beleid en inrichting.

OMVANG

gemiddelde 16 – 24 uur per week

VERANDERMANAGEMENT

Helpt u (stabiele) teams te bouwen met werkplezier, verbinding, eigenaarschap en output.

FOCUS

Het verbinden van medewerkers en teams aan de organisatiedoelstellingen, het identificeren van blokkades en het realiseren van verandering met positieve energie. Samen met betrokkenen en stakeholders de richting bepalen, uitwerken, uitvoeren en monitoren. Succes vieren, moeilijke discussies niet ontwijken

OMVANG

Gemiddeld 32 – 36 uur p/w

Projectmanagement

Helpt de uitdaging binnen kwaliteit, logistiek en innovaties succesvol te implementeren en binnen het afgesproken tijdspad.

FOCUS

Duidelijkheid in doelen, personeel, tijdlijnen en mijlpalen. Plezier en uitdaging in projectmatig werken. Positieve energie om medewerkers, teams, afdelingen en de organisatie naar een gemeenschappelijk doel te brengen.

OMVANG

gemiddeld 16 – 24 uur per week

Neem contact met ons op!

Neem gerust contact met ons op voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek. We bespreken graag hoe we uw organisatie duurzaam kunnen ondersteunen tegen een betaalbare prijs

+31 (0)6 52563355

contact@methodeb.nl

KvK 89164318

laatste update pagina: 23 maart 2024