Onze aanpak in beelden weergegeven
Organisatieontwikkeling is een dynamisch proces waarbij teams gezamenlijk werken binnen duidelijk gestelde kaders om resultaten te behalen. Dit kan gepaard gaan met uitdagingen, leermomenten, het maken van fouten en het vieren van successen. Hierbij hebben we oog voor de individuele groei, zowel binnen het team als in de gehele organisatie.
WERKWIJZE
Aanpak op maat
Een interim manager is een tijdelijke professional die wordt ingezet om specifieke uitdagingen aan te pakken of veranderingen binnen een organisatie te leiden. Op hoofdlijnen omvatten de werkzaamheden de volgende fases:

ANALYSE
De interim manager begint met een grondige analyse van de huidige situatie en de behoeften van de organisatie.
PLAN
Op basis van de analyse ontwikkelt de interim manager een plan om de gestelde doelen te bereiken.
UITVOERING
De manager voert het plan uit, neemt beslissingen, en werkt samen met het team om veranderingen te implementeren.
MONITORING
Gedurende de opdracht houdt de interim manager de voortgang in de gaten en past het plan indien nodig aan.
OVERDRACHT
Aan het einde van de opdracht draagt de interim manager de verantwoordelijkheden over aan het vaste managementteam.

AANPAK BIJ SOORTEN OPDRACHT
Focus en omvang verschilt
De werkwijze van een interim manager is flexibel en afgestemd op de behoeften van de opdrachtgever en het soort opdracht.
OVERBRUGGINGsMANAGEMENT
Levert (naadloze) continuering van management bij uitval of vertrek en voegt zich snel binnen uw organisatie in.
focus
Continuïteit van bedrijfsvoering, beleid en projecten. Korte inwerkperiode en naadloos aansluiten op organisatie beleid en inrichting.
OMVANG
gemiddelde 16 – 24 uur per week
VERANDERMANAGEMENT
Helpt u (stabiele) teams te bouwen met werkplezier, verbinding, eigenaarschap en output.
FOCUS
Het verbinden van medewerkers en teams aan de organisatiedoelstellingen, het identificeren van blokkades en het realiseren van verandering met positieve energie. Samen met betrokkenen en stakeholders de richting bepalen, uitwerken, uitvoeren en monitoren. Succes vieren, moeilijke discussies niet ontwijken
OMVANG
Gemiddeld 32 – 36 uur p/w
Projectmanagement
Helpt de uitdaging binnen kwaliteit, logistiek en innovaties succesvol te implementeren en binnen het afgesproken tijdspad.
FOCUS
Duidelijkheid in doelen, personeel, tijdlijnen en mijlpalen. Plezier en uitdaging in projectmatig werken. Positieve energie om medewerkers, teams, afdelingen en de organisatie naar een gemeenschappelijk doel te brengen.
OMVANG
gemiddeld 16 – 24 uur per week
Neem contact met ons op!
Neem gerust contact met ons op voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek. We bespreken graag hoe we uw organisatie duurzaam kunnen ondersteunen tegen een betaalbare prijs
laatste update pagina: 23 maart 2024